۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 758866

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از ثبت ۵۳ وقف جدید در استان در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.

ثبت ۵۳ وقف جدید در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین جمال ایزدی با اعلام این خبر، اظهار کرد: این وقف‌ها در شهرستان‌های رشتخوار، کاشمر، گناباد، نیشابور، مشهد، بجستان، بردسکن، تربت حیدریه، جغتای، جوین، خلیل‌آباد و داورزن انجام شده است.

وی با بیان این‌که «ارزش این موقوفات حدود ۳۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود» ادامه داد: نیات این موقوفات شامل نیات مذهبی، خیریه، اجتماعی، مدارس علوم دینی، مسجد و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بوده است.

معاون فرهنگی  و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: از این میان وقف مجتمع فرهنگی، مذهبی اهل‌البیت مشهد با زیر بنای ۱۵۰۰ متر مربع یکی از ارزشمندترین موقوفات استان از ابتداء سال تاکنون بوده است.

وی با اشاره به وقف‌های جالب توجه سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: وقف یک دستگاه آب شیرین‌کن در روستای شرشر مهرآباد مشهد با همکاری انجمن وقف علم و فناوری یکی از جالب توجه‌ترین وقف‌های استان در این مدت بوده است.

 ایزدی اضافه کرد: تاکنون اقدامات خوبی در سوق دادن مردم به وقف با نیات به‌روز جامعه صورت گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری نشست‌های علمی صنفی، مشاوره وقف و... اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.